Jak žáci pracovali?
Nejprve si vytvořili pozadí - štětcem nebo houbičkou rozpíjeli anilinové nebo vodové barvy, ne nutně souvisící s barvou vody. Anilinky jsou lepší, výsledný efekt je výraznější. Ještě mokrou plochu posypali solí a nechali uschnout. Po zaschnutí sůl odrolili a dokreslili nebo domalovali motivy - ryby, medúzy, vraky lodí i mořské panny - jak kdo chtěl. Pro kresby použili barevné tuše nebo fixy - taky jak kdo chtěl, nebo spíš, jak kdo měl odvahu.
Kdybyste se chtěli do podobné aktivity s žáky pustit, počítejte s nutnou technologickou pauzou na zaschnutí. Tedy nejprve udělat pozadí - velmi rychle a svižně. Až poté, co základ schne na topení nebo na sluníčku, je čas na motivaci - povídání si o moři, promítnutí obrázků ryb apod. Za dvohodinovku je práce stihnutelná.
Doporučení do výuky: Kromě barev a soli si připravte smeták, smetáček, lopatku a hadr - sůl bude skoro všude. Ale "bubliny" za to stojí.
Žádné komentáře:
Okomentovat